چک لیست تولید محتوا؛ راهنمای بازاریابی محتوایی - سئو 84

هنر تولید محتوا (چک لیست تولید محتوا 2022)

تولید محتوا یک هنر است و شاید نتوان با یک چک لیست تولید محتوا همه چیز را گفت، اما نکات مهمی وجود دارد که با درنظر گرفتن آنها، محتوای شما کارآمدتر و اثرگذارتر می‌شود. با خواندن این مقاله مواردی را یاد می‌گیرید که باعث افزایش بازدید محتوا، درگیر شدن و مشارکت بیشتر مخاطب و خواننده محتوا، اثرگذاری و وفادارسازی مشتریان بالقوه می‌شود.
4.7/5 - (4 امتیاز)

آنچه در این پست می‌خوانید

هنر تولید محتوا؛ یعنی آگاهی و به کارگیری اصول و قواعدِ کاربردی و راهبردی در تولید محتوا و بازاریابی محتوایی.

در این مقاله در مورد اهمیت و مزایای تولید محتوا، چگونگی تولید محتوا، مراحل بازاریابی محتوایی و روش تولید محتوای حرفه ای برای سئو سایت، صحبت می‌کنم و یک چک لیست تولید محتوا برای سایت و راهنمای بازاریابی محتوایی ارائه میکنم.

راهنمای جامع تولید محتوا بر اساس نیاز شما!

با توجه به اینکه این مقاله را به عنوان یک راهنمای تولید محتوای جامع، برای همکاران و علاقمندان به این حوزه فعالیت می‌نویسم، تلاش خواهم کرد تمام سوالات و نظرات نوشته شده خوانندگان این مقاله را به عنوان آپدیتهای آموزشی اضافه کنم.

چرا برای تولید محتوا باید زمان و هزینه صرف کنیم؟

فروش در هر کسب و کاری معمولا یکی از اهداف نهایی است و برای افزایش فروش نیاز است مشتری بالقوه، برند ما و محصول ما را ببیند، بپسندد، اعتماد کند، بخرد و به دیگران نیز معرفی کند.

شاید به جرات بتوان گفت که بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) بهترین نوع بازاریابی برای فروش یک محصول یا خدمات است و به معنی این هست که مشتری، خودش به سمت ما بیاید، یعنی ما را پیدا کند، بررسی کند، علاقمند شود، اعتماد کند و سفارش دهد.

بازاریابی درونگرا

این کار یا فرآیند (یعنی بازاریابی درونگرا) یک ابزار قدرتمند نیاز دارد که “محتوا” نام دارد.

محتوا می‌تواند تنوع و فرمتهای زیادی داشته باشد مثلِ کتاب، مجله، مقاله، ویدیو، عکس، رویداد و …

حالا که میدانیم برای فروش (در اینجا، فروش اینترنتی) و بازاریابی درونگرا، لازم است تولید محتوا کنیم، بذارید ببینم چگونه یک محتوای عالی باید آماده کنیم.

چگونه یک محتوای عالی برای سئو سایت، تولید کنیم؟

تولید محتوای عالی یعنی اینکه محتوایی تولید کنیم که مخاطبین ما را جذب، علاقمند، متقاعد و در نهایت تبدیل به مشتری کند.

لازمه این کار این است که مخاطب را بشناسیم و بتوانیم احساسات او را برانگیزیم تا با محتوای ما و برند ما تعامل کند و با اعتماد کامل از ما محصول یا خدمات مورد نظرش را بخرد.

پس باید قبل از تولید محتوا، در مورد مخاطب و نیازها و خواسته ها و انگیزه هایش به طور مفصل، تحقیق کنیم. در مهندسی بازار، این مرحله را بازارشناسی می‌گوییم.

با انجام تحقیق بازار، شناخت ساختار و بخشهای تشکیل دهنده یک محتوای موثر و یافتن ایده های عالی برای تولید محتوا میتوانیم یک محتوای عالی تولید کنیم.

در ادامه، مراحل اصلی بازاریابی محتوایی و راههای رسیدن به ایده های عالی را توضیح میدهم.

محتوا

مراحل اصلی چک لیست تولید محتوا و بازاریابی محتوایی

در حالت کلی 4 مرحله در بازاریابی محتوایی داریم:

  1. کارهای قبل از تولید محتوا
  2. کارهای لازم برای تولید محتوا
  3. کارهای بعد از انتشار محتوا
  4. بازبینی و آپدیت محتوا

در ادامه، هر کدام از مراحل و نکات مهم آنها را می‌گویم.

قبل از تولید محتوا

تولید محتوا برای رسیدن به اهدافی انجام میشود که در سند استراتژی سئو و نقشه راه محتوا (استراتژی محتوا) مشخص شده است. لذا اولین قدم قبل از تولید محتوا، آماده سازی تقویم محتوایی (نقشه محتوا) است.

یافتن ایده های محتوایی عالی

بهترین ایده های محتوایی را می‌توان با انجام کارهای زیر به دست آورد:

  • تعیین پرسونای مشتری و تدوین بوم ارزش پیشنهادی
  • تعیین نقشه سفر مشتری و چالشهای مشتری در هر مرحله از آن
  • تحقیق کلمات کلیدی از پیشنهادات مرتبط گوگل
  • گپهای محتوایی در سایت ما
  • پرسشهای پر تکرار در حوزه کسب و کار
  • کامنتهای طرح مسئله در سایتها و محتواهای پربازدید
  • تحلیل سایتهای موفق و مشابه در کسب و کار خودمان
  • استفاده از تکنیک پارالل اسکوپینگ برای یافتن موضوعات دارای اهمیت برای مخاطبین ما
  • بررسی ترندهای روز که مرتبط با حوزه کسب و کار ما است
  • توجه به این که اینفلوئنسرها و لینکراتورها، چه محتواهایی را به اشتراک می‌گذارند یا لینک میدهند

هر کدام از این کارها، دنیایی از ایده های متنوع را برای تولید محتوا در اختیار ما قرار میدهد و اگر از قانون اشتراکات استفاده کنیم میتوانیم بهترین ایده ها را برای تولید محتوا پیدا کنیم.

سوالات کلیدی راهبردی

سوالات کلیدی و استراتژیک، به ما کمک می‌کنند تا مسیر تولید محتوا برای ما ساده و هدفمند شود و بدانیم هر مرحله و هر کاری و هر بخشی از محتوا برای چیست؟!

سوالات کلیدی راهبردی

این سوالات در چند دسته مهم قرار میگیرند …

مخاطب این محتوا کیست؟

اگر بدانیم چه کسی یا چه نوع شخصیتی محتوای ما را میبیند یا میخواند، میتوانیم لحن مناسبی برای بیان مطالب و ایجاد ارتباط بهتر با مخاطب را انتخاب کنیم.

از طرفی میدانیم چی برای مخاطب ما مفید است و چگونه باید گفته شود.

معمولا برای تعریف مخاطب، یک شناسنامه از یک مخاطب ایده آل به عنوان نماینده ای از کل گروه مخاطبمان میسازیم که به آن پرسونا (Persona) یا پرسونای خریدار (Buyer’s Persona) میگوییم.

پرسونای مخاطب

پرسونا چیست؟

پرسونا یک شناسنامه با اطلاعاتی توصیفی از یک مخاطب ایده آل بیزینس و محصول ماست.

در تدوین پرسونای مخاطب، بهتر است موارد زیر را داشته باشیم:

  • تصویر
  • اسم
  • معرفی کوتاه در چند جمله
  • نقل قول
  • اهداف
  • دردها و چالشها
  • جنسیت
  • سن
  • میزان درآمد
  • تحصیلات
  • شغل
  • موقعیت جغرافیایی

انگیزه مطالعه

سوالاتی که باعث میشود چرایی و فلسفه تولید یک محتوا مشخص شود که مهمترین آنها عبارتند از:

چرا مخاطب باید وقت بگذارد برای این محتوا؟

این پرسش باعث میشود تا دلیلی برای ذهن ناخودآگاه مخاطب (خواننده محتوا) پیدا کنیم که وقتی با محتوای ما مواجه میشود با انگیزه و تمرکز، محتوای ما را با دقت بخواند.

چی بدست میاورد از این محتوا؟

پرسیدن این سوال کمک میکند تا نتیجه خواندن مقاله را برای مخاطب، تعیین کنیم و قولی دهیم که آن را با محتوایمان برآورده میکنیم.

چه چالش و مسائلی از مخاطب محتوا حل میشود؟

هر مقاله یا محتوا باید ارزش افزوده ای برای مخاطب داشته باشد و بتواند به حل مسئله ای از مخاطب کمک کند.

انگیزه مطالعه

هدف محتوا

در بخش انگیزه مقاله مشخص کردیم که چه ارزش و مزیتی برای مخاطب ایجاد میکند و در این بخش مشخص میکنیم هدف خود ما از تولید محتوا چیست.

هدف اصلی

هر محتوا معمولا یک هدف اصلی دارد. مثلا میخواهد مخاطب یا خواننده را به شرکت در یک دوره، یا خرید یک محصول، یا متقاعدسازی برای گرفتن خدمات یا موارد مشابه، دعوت کند.

  • مثلا معرفی یک محصول

اهداف فرعی معمولا یک درجه پایین تر از اهداف اصلی هستند و معمولا اهدافی مثل افزایش بازدید، برندسازی، جمع آوری اطلاعات تماسی یا تبلیغ و موارد مشابه هستند.

 

دعوت به اقدام یا CTA

هر محتوای مهندسی شده، دارای یک یا چند دعوت به اقدام برای مخاطب هست تا از مخاطب بخواهد کاری را انجام دهد.

برای مثال استیو جابز بعد از ارائه خود مخاطبین را دعوت میکند که محصول را بخرند.

  • گرفتن اطلاعات تماسی با ارائه پیشنهاد رایگان

کلمات کلیدی که با جستجوی آن به ما میرسد

پاسخ این پرسش کمک میکند لیستی از کلمات و عباراتی را تهیه کنیم که کاربران با جستجو آنها به محتوای ما میرسند. این تحقیق، بخش مهمی از فرآیند تدوین استراتژی سئو هست که تحقیق کلماتی کلیدی سئو (Keyword Research) گفته میشود.

کلمات کلیدی

پیشنهادهای گوگل

وقتی یک عبارت را در گوگل، جستجو میکنیم، گوگل تعدادی عبارت مرتبط را به ما پیشنهاد میدهد که در ارتباط با موضوع جستجو شده هستند و افراد دیگر آنها را در گوگل قبلا به تعداد زیادی جستجو کرده اند.

سئوالات مرتب ط با موضوع

  • چرا …
  • چگونه …
  • چجوری …
  • چطور ….
  • … چیست
  • تعریف …
  • چه کسی …
  • چه زمانی …..
  • بهترین …..
  • مقایسه …..
  • انواع ….
  • مراحل ….

مخاطب چه احساسی از این محتوا کسب میکند؟

انگیزه تمام کارهایی که تمام انسانها انجام میدهند احساسات است.

احساسات مختلف باعث میشود تا ما تصمیم بگیریم کارهایی را انجام دهیم و کارهایی را انجام ندهیم.

این موضوع باعث میشود در نوشتن مقاله و تولید محتوا به انگیزه ای که در مخاطب قرار است ایجاد شود، فکر کنیم.

معمولا آدمها برای به دست آوردن 6 نوع احساس، بیشتر از همه تصمیم به انجام کاری میگیرند:

  • احساس اطمینان (برای رهایی از نگرانی و ترس)
  • احساس عدم اطمینان (برای تجربه چیزهای جدید و سورپرایز شدن و هیجان)
  • احساس مورد توجه بودن (آدمها دوست دارند بقیه به آنها توجه کنند)
  • احساس تعلق یا محبت (ادمها دوست دارند به کسی عشق بورزند و به انها عشق ورزیده شود)
  • احساس رشد (آدمها دوست دارند بهتر از قبل شوند و بیشتر از قبل بدانند و ..)
  • احساس مشارکت (آدمها دوست دارند در جمع های مختلف مشارکت کنند و عضو گروهها شوند)

احساسات

چه داستانی میتواند این محتوا را ملموس‌تر کند؟

داستان ها، ارائه مطالب را به یاد ماندنی تر و گیرا تر میکنند. اگر مطلبی یا نکته مهمی از طریق یک داستان نتیجه گیری شود، آن نکته قابل لمس و به خاطر سپردنی تر میشود.

کتابهای زیادی در زمینه هست که دو کتاب زیر را پیشنهاد میکنم محتوانویسهای حرفه ای حتما بخوانند:

  • بهترین قصه گو برنده است
  • هر برند یک داستان است

داستان

دایره طلایی محتوا

این مفهوم را سایمون سینک در یک سخنرانی تدتاک برای اولین بار مطرح کرد که در آن به طور خلاصه میگوید، برای ارائه اثرگذار، ابتدا چرایی و بعد چگونگی و بعد چیستی یک موضوع را بگویید.

توصیه میکنم ویدیوی Golden Circle را در سایت TED.com جستجو کنید و از Simon Sinek نویسنده کتابهای رهبری، ببینید. (لینک مطلب)

چک لیست SUCESS برای ماندگار کردن ایده‌ها

اگر یک محتوا یا ایده دارای 5 ویژگی باشد به یادماندنی تر خواهد بود. این ویژگیها در کتاب “ایده عالی مستدام” شرح داده شده است که عبارتند از:

  • ساده بودن (Simplicity)
  • غیرمنتظره بودن (Unexpected)
  • احساسی بودن (Emotional)
  • ملموس بودن (Sensible)
  • داستانی بودن (Story Telling)

تولید محتوا

 

بیلبورد محتوا

 

جزایر محتوایی

 

جزیره محتوایی چیست؟

در هر جزیره محتوایی یک موضوع مرتبط با عنوان اصلی محتوا توضیح داده می‌شود.

جزیره محتوایی چیست - راهنمای تولید محتوای سئو 84
جزیره محتوایی چیست – راهنمای تولید محتوای سئو 84

هر جزیره محتوایی می‌تواند شامل انواع محتوا باشد. متن، تصویر، جدول، نقل قول، پادکست، ویدیو و حتی فرم و ابزارهای آنلاین نیز می‌توانند جزو محتوای هر جزیره باشد.

چرا جزایر محتوایی لازم هستند؟

برای اینکه بتوانیم کلمات مرتبط با موضوع اصلی را سئو کنیم لازم است برای هر عبارت و مفهوم مرتبط، یک تیتر، متن، تصویر و ویدیویی را در نظر بگیریم.

هر جزیره محتوایی چه مواردی میتواند داشته باشد؟

هر جزیره محتوایی میتواند موارد زیر را داشته باشد:

  • متن تشریحی در چند پاراگراف
  • زیرتیترهایی از نو H3 و H4 و …
  • تصویر
  • جدول
  • ویدیو
  • پادکست
  • و ….

امضای محتوا

امضای محتوا، میتواند عبارت یا سبکی باشد که مختص سایت و برند شما است و هر جا دیده شود مشخص شود که آن مطلب از سایت شما است. طوری که حتی گوگل هم بتواند این را بفهمد.

برای مثال این میتواند استفاده از عباراتی باشد که فقط شما استفاده میکنید و در سایت شما زیاد تکرار شده است.

امضا

نکاتی برای نوشتن متن محتوای سایت

در نوشتن متن مقاله برای سئو سایت تمام نکات گفته شده در این مقاله باید در نظر گرفته شود و همچنین به موضوعات زیر نیز توجه شود:

  • استفاده از کلمات کلیدی و عبارتهای هم معنی در بخشهای مختلف متن (در تیترها، در داخل متن)
  • کوتاه کردن پاراگرافها برای افزایش خوانایی
  • شکستن پاراگرافها به جملات کوتاه (یعنی پارگرافهایی که چندین جمله پشت سر هم دارد را با اینتر به چند پاراگراف تبدیل کنیم تا خوانایی متن بالاتر رود و باعث بهبود تجربه کاربری شود)

تصاویر

هر تصویر میتواند اثرگذاری و انتقال مطلب بیشتر از هزار کلمه را داشته باشد.

استفاده از تصاویر باعث بهبود تجربه کاربری و حس رضایت کاربر از محتوا میشود که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سئو و گرفتن رتبه در نتایج گوگل، نقش بسیار زیادی دارد.

ابعاد طلایی

استفاده از ابعاد طلایی در تصاویر داخل محتوای سئو باعث میشود احتمال نمایش تصاویر در نتایج گوگل بالاتر رود.

ابعاد طلایی عبارتند از:

  • نسبت ابعاد 1*1 (برای مثال 300*300 پیکسل)
  • نسبت ابعاد 4*3 (برای مثال سایز 800*600 پیکسل)
  • نسبت ابعاد 16*9 (برای مثال سایز 1600*900 یا 1920*1080 پیکسل)

فرمت تصاویر

تصاویر میتوانند فرمتهای رستری (مثل jpg، png، webp ,…) یا فرمت برداری مثل SVG داشته باشند.

سئوی تصاویر

برای سئوی تصاویر سایت مهمترین کار این است برای هر تصویر، متن جایگزین (image alt.) اختصاصی نوشته شود.

کار بعدی، نوشتن متنی روی تصویر است.

کپشن و عکس نوشته

نوشتن متنی روی تصویر میتواند سئوی تصاویر و محتوا را چندین برابر تقویت کند زیرا گوگل میتواند متنهای روی تصاویر (حتی متن فارسی) را بخواند و درک کند.

بهتر است متنی که روی تصویر نوشته میشود با فونت فارسی خوانا باشد و نکته ای یا تیتری را که شامل کلمه کلیدی مربوط به جزیره محتوایی و مفهوم تصویر است را داشته باشد.

کاهش حجم تصاویر سایت

بهتر است تصاویری که در سایت استفاده میشود با کمک ابزارهای فشرده سازی بدون افت کیفیت، حجمشان را کم کنیم. برای این کار میتوانیم از ابزارهای آنلاین زیر استفاده کنیم:

  • سایت TinyPNG.com
  • سایت ImageCompressor.com

بهترین سایتهای دانلود تصویر رایگان

قبلا در مقاله “۷ سایت دانلود عکس با کیفیت” در سایت اسفهلان چند سایت برای دانلود رایگان تصاویر با کیفیت را معرفی کرده ام.

منابع محتوا

آوردن منابع معتبری که مقاله و محتوا از آن برداشت شده، باعث بهبود سئو و افزایش اعتبار مقاله میشود. لذا بهتر است تمام منابع موثقی که محتوا از روی آنها تالیف و تولید شده در مقاله ذکر شود و حتی به منابع جهانی لینک هم داده شود.

آمار و ارقام از منابع

اضافه کردن آمار و اعداد در محتوا باعث میشود محتوا قابل اعتمادتر و ملموس تر شود.

نکته مهم این هست که حتما باید منبعی که اعداد از آن آورده شده است ذکر شود.

جدول اطلاعاتی

وجود جدول اطلاعاتی در محتوای متنی، به گوگل نشان میدهد اطلاعاتی مهم در مورد یک موضوع، جمع بندی و خلاصه گیری شده است و همین موضوع باعث میشود گوگل اعتبار بیشتری به مقالات دارای جدول بدهد.

جدول اطلاعات

مقایسه

جدول مقایسه دو یا چند موضوع یا محصول یا برند نیز تکنیکی قدرتمند و موثر از ترفندهای هک سئو هست که حرفه ای های سئو دنیا از آن بیشترین بهره را در بهینه سازی محتوای سایت می‌برند.

نوشتن خلاصه و نتیجه گیری

همیشه در انتهای مقاله خلاصه ای از مهمترین بخشهای مقاله را اشاره میکنیم تا کسی که مقاله را اسکرول کرده و نخوانده و میخواهد بخش نتیجه گیری و جمع بندی را بخواند، به این نتیجه برسد که باید مقاله را با دقت از اول بخواند.

ویدیو

ویدیو شاید بهترین نوع محتوا در سطح وب باشد، زیرا کاربر با پخش آن میتواند اطلاعات زیادی را با کمترین انرژی به دست آورد.

مقدمه

نوشتن مقدمه تشریحی و انگیزشی بر اساس اصول روانشناسی مثل انگیزش احساسات و تکنیک دایره طلایی، نقش زیادی در علاقمند کردن مخاطب برای خواندن کامل و دقیق مقاله دارد.

از طرفی آوردن کلمات کلیدی مربوط به جزایر محتوایی مقاله باعث میشود گوگل امتیاز بیشتری به مقاله دهد.

نکته مهم؛ این است که باید مقدمه مقاله را بعد از نوشتن جزایر محتوایی، نوشت. و حتما در سطر اخر، قولی یا انگیزه ای به خواننده داد که با خواندن کامل مقاله به آن برسد.

اصلاحات نگارشی

بعد از پایان تولید محتوا، قبل از اندکس کردن و انتشار در وب، حتما مقاله را یکبار بخوانید و موارد زیر را کنترل و تصحیح کنید:

  • نیم فاصله‌ها
  • ویرگول‌ها
  • نقطه گذاری
  • گرامر و دستورزبان جملات

منابع مطالعه بیشتر

در این جا چند منبع برای یادگیری بازاریابی محتوایی و تولید محتوای اصولی برای سئو را معرفی میکنم تا بتوانید موضوعات گفته شده را عمیقتر یاد بگیرید و به کار ببرید:

دوره ها

  • کارگاه آموزش تولید محتوا و بازاریابی محتوایی سئو 84

کتابها

  • کتاب کپی رایتینگ
  • کتاب ماشین محتوا
  • کتاب بهترین قصه گو برنده است

مقالات آنلاین

کپی رایتینگ تیترها و زیرتیترها

دیوید اگیلیوی پدر تبلیغات در جایی گفته: یک تیترنویسی هوشمندانه میتواند تا 20 برابر اثر یک محتوای تبلیغاتی را افزایش دهد.

روش انگیج کردن

پرسش کردن

دعوت به اقدام

گیمیفیکیشن

تست

مسابقه

 

خوانایی متن

برای بهبود خوانایی متن، حتما باید به اندازه فونت، فاصله بین سطرها و تیترها، رنگ و کنتراست و موارد دیگر مثل اندازه پاراگرفا ها توجه کنیم.

شکستن پاراگرافها

بهتر است برای خوانایی بهتر، هر پاراگراف کمتر از 300 کلمه باشد و دارای یک تیتر باشد.

همچنین بهتر است بعد از اتمام جملات آنها را با زدن اینتر و رفتن به سطر بعدی از هم جدا کنیم.

زیباسازی

 

 

بعد از انتشار محتوا

انتشار محتوا، پایان کار بازاریابی محتوایی نیست، تازه در این نقطه میتوانیم کارهایی را انجام دهیم که اثربخشی محتوایمان را تا دهها برابر افزایش دهد.

مهمترین کارهایی که باید بعد از انتشار محتوا انجام دهیم عبارتند از:

  • لینکسازی داخلی به محتواهای قبلی
  • لینکسازی داخلی از محتواهای قبلی
  • اندکس سریع مقاله از طریق ابزار Inspect URL در گوگل سرچ کنسول
  • دعوت از چند نفر برای مطالعه مقاله و نوشتن نظر در بخش نظرات مقاله

لینکسازی به محتواهای قبلی

 

لینک سازی از مقالات قبلی

 

ماتریس تنوع انکرتکست

تعادل در لینکسازی بسیار مهم است. یعنی انکرتکستهای متنوع مرتبط با یک مفهوم را برای لینکسازی استفاده کنیم.

بهتر است قبل از لینکسازی در یک جدول، انکر تکستهای متوعی برای هر لینک را آماده کنیم و بعد از آنها در متنها استفاده کنیم.

ایندکس سریع محتوا بعد از انتشار محتوا

بعد از لینکسازی و تکمیل محتوا و انتشار آن در سایت، باید با ابزار Inspect URL در گوگل سرچ کنسول، مقاله یا صفحه را به گوگل معرفی کنیم تا در سریعترین زمان ممکن اندکس شود و در نتایج گوگل دیده شود.

ایندکس سریع محتوا بعد از انتشار محتوا
ایندکس سریع محتوا بعد از انتشار محتوا

توزیع محتوا

یکی از کارهایی که بعد از انتشار محتوا باعث افزایش بازدید محتوا میشود، اشتراک گذاری آن در شبکه اجتماعی مختلف مثل سایتهای پینترست، فیسبوک، لینکداین، یوتیوب، توییتر و سایتهای مشابه دیگر است.

کامنت مارکتینگ

 

دعوت از افراد برای مطالعه و نظر نوشتن

این کار بسیار ساده است و تاثیر بسیار بالایی دارد.

میتوانیم بعد از انتشار مقالات، لینک ان را برای چند نفر از دوستانمان بفرستیم و بخواهیم آن را بخوانند و نظرشان را به صورت کامنت بنویسند.

بازبینی و آپدیت

به روزرسانی محتوای سایت، تکنیکی حرفه ای از ترفندهای هک سئو هست که اغلب سئوکارها از آن برای افزایش بازدید و بهبود رتبه در گوگل استفاده میکنند.

بر اساس کامنتها

اگر کامنت سایتها و مقالات پربازدید را ببینیم میبینیم سوالاتی مطرح شده که نشان میدهد از خواندن مقالات منتشر شده کاربران به جواب آنها نرسیده اند.

این موضوعات بهترین ایده ها را برای آپدیت محتوای سایت به ما میدهد.

بر اساس سوالات متداول

سوالاتی که توسط مخاطبین هدفمند و فعال در اینترنت در رابطه با کسب و کار و محصول ما پرسیده میشود بهترین موضوعات را برای تولید محتوا و آپدیت محتواهای فعلی سایت میدهد.

بر اساس تحلیل داده های سرچ کنسول

گوگل بر اساس محتوای ما و درک مفهوم محتوای ما آن را علاوه بر کلماتی که ما سئو کرده ایم برای کلمات مرتبط هم مفهوم دیگری نیز در نتایج گوگل نشان میدهد.

ما میتوانیم از طریق بخش Impression بفهمیم گوگل محتواهای ما را برای چه کلماتی نشان میدهد و اگر هر کدام از این کلمات، دارای رتبه ضعیف هستند با آپدیت محتوایی و افزودن یک جزیره محتوایی برای سئوی آن عبارات اقدام کنیم.

در این حالت بازدید مقالات ما بسیار زیاد میشود و از دید گوگل نیز محتوای ما محتوای جامعی خواهد بود که ابعاد مختلف یک “مفهوم کلیدی” را پوشش داده است.

ویدیویی قبلا در این راستا در سایت منتشر کرده ام که توصیه میکنم حتما ببینید:

بر اساس تحلیل داده های گوگل آنالیتیکس

 

 

مقالات پیشنهادی برای شما:

4.7/5 - (4 امتیاز)
5 1 رای
امتیاز به صفحه

برای دوستان خود بفرستین!

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

به این مطلب امتیاز دهید

4.7/5 - (4 امتیاز)
5 1 رای
امتیاز به صفحه
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه‌ها
قدیمی ترین
جدیدترین دارای بیشتری رای
بازخوردهای برخط
دیدن همه کامنت ها
ایمان
ایمان
1 year ago

سلام مقاله کاملی است. فقط ای کاش در قسمت فهرست همان طور که در متن آماده قسمت ها قبل، هنگام و بعد از نوشتن محتوا را جدا می کردید.

جدیدترین مقالات سایت

سبد خرید
2
0
نظر شما بسیار ارزشمند است، کلیک کنید برای نوشتن!x
Scroll to Top

شروع یک ارتباط دوستانه و همکاری بلندمدت

منتظر شنیدن صدای گرم شماییم 👈

09361779010

یا تو واتساپ پیام بفرستین

09361779010

شبکه های اجتماعی ما

اگر مشاوره خواستین، شماره بذارید تماس می‌گیریم

دوره جامع و راهبردی سئو 84

50 ساعت آموزش ویدیویی با پشتیبانی و آپدیت دائمی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه