تیم مشاوره استراتژی سئو SEO84

راهنمای 0 تا 100 استراتژی سئو

استراتژی چی هست و چرا مهمه؟! در سئو، سند استراتژی شامل چیست و باید چگونه باشد و با چه مراحلی و روشی آماده می‌شود؟ از یک سند استراتژی سئو چه انتظاری باید داشته باشیم؟ در این مقاله به زبان ساده این سوالات را پاسخ داده ام.
5/5 - (2 امتیاز)

آنچه در این پست می‌خوانید

معمولا در پروژه های سئو، بعد از ماهها تلاش، ممکن است ببینید نصف کارها اضافی و اتلاف منابع مالی بوده. برای جلوگیری از این اتفاق، و افزایش بازگشت سرمایه (ROI) در سئو، لازم است بدانیم دقیقا چه اهدافی را در سئو دنبال میکنیم و با اجرای چه کارهایی میخواهیم به آنها برسیم. تحقیق و تدوین استراتژی سئو، میتواند در 30 تا 40 روز انجام شود ولی اثر آن در سئو گاهی معادل 50 درصد کارهایی است که بدون استراتژی سئو انجام می‌دهید.

استراتژی سئو (سیر تا پیاز)

Seo strategy a to z

سند استراتژی سئو سایت به زبان ساده چیست؟

آموزش استراتژی سئو سایت
آموزش استراتژی سئو سایت

دانستن و درکِ مطالب گفته شده در این پست، به اجرای بهتر استراتژی سئو در کسب و کارتان کمک زیادی می‌کند.

توجه: مطالب گفته شده در این مقاله، به صورت آموزشِ عملی و اجرایی، بدونِ پیش نیاز، در دوره آموزشیِ تدوینِ استراتژیِ سئو به صورت ویدیویی، همراه با فایلهای چک لیستِ اجرایی، ارائه شده و دارای پشتیبانی و رفع اشکال تلگرامی مادام العمر برای شرکت کنندگان دوره است.

قبل از اینکه بدانیم استراتژی سئو چیست، بهتر است معنی و مفهوم استراتژی را به زبان ساده بدانیم چیست تا تعریف بهتری از استراتژی سئو، ارائه کنیم.

نقل قولی در مورد اهمیت استراتژی در سئو از زبان اسفهلان
نقل قولی در مورد اهمیت استراتژی در سئو از زبان اسفهلان منبع دانلود تصویر: https://esfahlan.com/seo-digital-marketing-dont-work-if/

چرا استراتژی لازم است؟ (why strategy)

شاید دیده اید آدمهایی را که ایده های بیزینسی را شروع کرده اند و منابع مالی شان وسط راه تمام شده یا در وسط راه حتی برنامه ای برای مراحل بعدی کارشان نداشته اند و ورشکسته شده اند.

کسانی که در کار قطع کردن درخت هستند میدانند تاثیر تیز کردن تبر قبل از شروع به کار چقدر است.

و کسانی که در کار مدیریت سازمانهای بزرگ و کارهایی با فرآیندهای پیچیده هستند میدانند برنامه‌ریزی قبل از اجرا چقدر در جلوگیری از اشتباه و دوباره کاری و افزایش کیفیت و راندمان کار موثر است.

داشتن استراتژی؛ مسیر رسیدن به هدف را قبل از شروع عملیات مشخص می‌کند.

تعیین مقصد و چگونگی رسیدن به آن با درنظر گرفتن منابع مشخص، بسیار ضروری است.

مفهوم استراتژی به زبان ساده چیست؟

استراتژی چیست؟

در تعریف استراتژی یا راهبرد به زبان ساده (که به انگلیسی Strategy نوشته میشود)  باید بگوییم استراتژی یعنی الگویی برای تصمیم‌گیری و اجرای فعالیتها، طوری که بایدها و نبایدها به صورت اولویت‌بندی شده در نظر گرفته شوند.

استراتژی به زبان ساده، یعنی بدانیم دقیقا چه میخواهیم و برای رسیدن به آن دقیقا چه کارهایی موثر و ضروری است.

هدفِ استراتژی، ایجادِ بهره‌وری است.

بهره‌وری در کارها یعنی کاهش هزینه ها و افزایش خروجی یا بازگشت سرمایه در یک کار.

بهره وری به زبان ساده یعنی:

انجامِ کارهایِ درست و انجامِ درستِ کارها.

حال با این توصیف بهتر میتوانیم بگوییم مفهوم و معنی استراتژی سئو چیست.

طراحی یک استراتژی قبل از انجام کار

طراحی یک استراتژی قبل از انجام کار، یک الگوی تصمیمگیری در اختیارمان قرار میدهد که بهره‌وری اجرایی را چندبرابر افزایش میدهد و از گیر کردن در تحلیلهای زائد، ما را نجات میدهد.

برای آماده کردن استراتژی لازم است موارد زیر را مشخص کنیم:

  1. هدف مشخص و قابل اندازه گیری
  2. ارزش‌ها
  3. منابع موجود
  4. آنچه برای رسیدن به هدف لازم است
  5. بایدها (بسته به شرایط و ارزشهایمان)
  6. نبایدها (بسته به شرایط و ارزشهایمان)
  7. اولویت‌ها

این موارد کمک میکنند مسیر رسیدن به هدف را بر اساس منابع موجود، طراحی کنیم.

روش استراتژیک سئو چیست؟

وقتی میخواهیم به یک مقصد مشخصی برویم و نقطه ای که هستیم مشخص هست، میتوانیم تصمیم بگیریم چگونه به آن مقصد برویم.

این اساس استراتژی است.

یعنی استراتژی مشخص میکند چگونه یک کار را بکنیم.

مثال: فرض کنید در تبریز هستیم و میخواهیم به مشهد برویم.

حالا که مقصد مشخص شد میتوانیم تصمیم بگیریم چگونه به مشهد برویم

موارد زیر را میتوانیم مشخص کنیم:

  • با چه وسیله ای برویم
  • از چه مسیری برویم
  • با چه کیفیتی برویم
  • آیا از مسیری برویم که زودتر برسیم یا از مسیری برویم که از آن لذت بیشتری ببریم.

نکته مهم؛ برای تعیین چگونگی و مسیر (یعنی استراتژی)، حتما باید مقصد (یا هدف) را بدانیم.

حالا با این توضیح بذارید ببینیم چرا استراتژی سئو مهم است؟

چرا استراتژی سئو سایت مهم است؟

استراتژی مهمترین کاری که میکند این است که مسیر و چگونگی انجام یک کار برای رسیدن به هدفی مشخص و با منابعی مشخص را تعیین میکند.

این تعیین تکلیف، جلوی کارهای زائد یا نبایدها را میگیرد که در واقع اتلاف منابع (زمانی و مالی و …) است.

در استراتژی، با تعیین بایدها و نبایدها و اولویت بندی کارها و نحوه انجام آن کارها، باعث بهره‌وری شده و ما را به شکل بهینه (کم هزینه یا سریعتر یا ساده تر یا مفرح تر یا … ) به مقصد (هدف) می‌رساند.

حالا که اهمیت استراتژی شفاف شد بذارید ببینیم سند استراتژی سئو چی هست؟!

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی سئو، مجموعه ای از پارامترها و برنامه‌های اجرایی برای سئوی سایت است که مشخص می‌کند بر روی چه کارهایی و با چه اولویت‌بندی و زمان‌بندی باید تمرکز کنیم تا وب سایت را طوری بهینه کنیم که در گوگل به رتبه و جایگاه بالاتری نسبت به سایتهای رقیب، دست یابد. چنین برنامه و شناخت دقیقی از بازار به بهبود سئو، کمک زیادی می‌کند.

به زبان ساده، استراتژی سئو، مسیر رسیدن به بهره‌وری در سئو است.

بهره‌وری در سئو یعنی، کاهش هزینه ها و زمان صرف شده برای رسیدن به هدف مطلوب ما از سئو، یعنی ارائه ارزش و افزایش فروش یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی.

چرا استراتژی نیاز است؟

با توجه به این که سئو و بهینه سازی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی، بسیار زمان بر و هزینه بر هست، لذا داشتن برنامه ای که مسیر درست را برای اقدامات موثر در رسیدن به هدف، مشخص کند و کارهای کم تاثیر و ناکارآمد را حذف کند، میتواند بسیار ارزشمند باشد.

اگر تجربه کار سئو داشته باشید می‌دانید برخی کارها با وجود زحمت زیاد شما، رتبه سایت را در نتایج گوگل، زیاد تغییر نمی‌دهد. دلیل این موضوع این است که دقیقا نمیدانیم چه چیزی گوگل مدنظرش است تا به جستجوکنندگان در گوگل ارائه کند.

تحقیق و تدوین استراتژی سئوی کامل، ما را با اهداف و نیت کاربران گوگل آشنا می‌کند و می‌توانیم با در نظر گرفتن ماهیت مفاهیم جستجو شده و منطبق کردن وب سایت با خواسته و حس رضایت کاربر از جستجو، سایت را سئو کنیم و به رتبه بالاتر گوگل برسانیم.

هدف گذاری SMART در سئو چیست؟!

هدف، مهمترین بخش یک استراتژی است، پس قبل از سئو باید هدف سئو و روش اندازه گیری موفقیت مان در رسیدن به آن هدف را باید مشخص کنیم.

هدف SMART یعنی هدفی که 5 ویژگی زیر را داشته باشد:

  • مشخص و واضح باشد یا Specific باشد (S)
  • با سنجه های عددی (یا KPIها)، قابل اندازه گیری باشد یعنی Measurable باشد (M)
  • قابل دستیابی و عملی باشد یعنی Achievable باشد (A)
  • مرتبط باشد یعنی Relative باشد (R)
  • دارای زمان بندی یا ضرب العجل باشد یعنی Timable باشد (T)

اما چجوری هدف سئو را باید انتخاب کنیم؟

کافیست ابتدا اهداف کسب و کار یا شرکت را مشخص کنید و از آن به اهداف بازاریابی برسید و بعد مشخص کنید کدام اهداف بازاریابی را قرار است از طریق سئو کسب کنید و چه معیاری برای اندازه گیری موفقیت تان در رسیدن به هدف سئو مهم است. سنجه اندازه گیری عددی پیشرفت سئو میتواند مواردی همچون تعداد بازدید، تعداد عضویت کاربران، تعداد فروش، میزان فروش و یا سنجه های دیگری همچون اینها باشد.

اگر انگلیسی تون خوبه، ویدیو لینک زیر را حتما ببینید: https://moz.com/blog/smart-seo-goals

برای یک استراتژی سئوی خوب چه چیز نیاز است؟

مهمترین چیزی که باید در سئو بدانیم و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم، نیت و هدف کاربر از جستجوی یک عبارت (کلمه کلیدی) در گوگل است.

نیت کاربر یا User Intent از جستجو در گوگل کمک می‌کند صفحه فرود (Landing Page) مرتبط با کلمات کلیدی یا مفاهیم کلیدی را طوری طراحی کنیم که کاربر را به خواسته اش برساند و در کاربر حس خوبی ایجاد شود. این موضوع که به عنوان تجربه کاربری (به انگلیسی User Experience یا به طور مخفف UX) گفته می‌شود، مهمترین موضوعی است که گوگل بر اساس آن، یک سایت را رتبه‌بندی می‌کند.

برای بهبود سئو، بهتر است روی تجربه کاربری تمرکز کنید.

گوگل چگونه سایت را رتبه‌بندی می‌کند؟

در مقاله سئو چیست، قبلا در مورد معیارهای اصلی سنجش گوگل، صحبت کردیم.

مهمترین معیارهای سنجش گوگل بر اساس رفتار کاربر (User Behavior) است. این شاخصهای سنجش، در زمان قبل از کلیک و بعد از کلیک کاربر روی نتایج گوگل، سنجیده می‌شود و گوگل بر اساس آنها می‌فهمد کاربرش از پاسخی که گرفته آیا رضایت دارد یا نه. اگر کاربر از پاسخ گوگل که صفحه از سایت شما بوده، راضی باشد، سایت شما را برای آن موضوع در جایگاه بالاتری رتبه بندی می‌کند تا کاربرانی که جستجوی مشابهی دارند آن را سریعتر ببینند و کلیک کنند.

در استراتژی سئوی سایت چه چیزهایی باید مشخص شود؟

یک استراتژی سئو موارد زیر را تا حد امکان به طور دقیق و صحیح، مشخص می‌کند:

  • چه کلماتی ارزش صرف زمان و پول، برای سئو را دارند؟ (ارزشمندترین کلمات کلیدی کسب و کارمان کدامند؟)
  • چه رقبایی در سئو داریم؟
  • رقبای ما بیشتر ترافیک (بازدید سایت) را از طریق کدام کلمات و کدام صفحات سایتشان دارند؟
  • ویژگیهای صفحات پر ترافیک سایت رقبای ما چیست و چرا گوگل آنها را در رتبه بالاتر نشان میدهد؟
  • کلمات استخراج شده را چگونه ارزشگذاری و فیلتر کنیم تا به لیست معقولی برای سئو برسیم

چگونه موارد فوق در استراتژی سئو مشخص می‌شود؟

  • با اجرای مراحل هفتگانه تحقیق و تدوین استراتژی سئو که با کمک خود گوگل، ابزارهای سئو و تحلیل نتایج گوگل و آنالیز وبسایتهای دارای رتبه بالا در گوگل مشخص شده و به صورت پازل محتوای سایت و طراحی اولیه و وایرفرم معماری صفحات فرود برای سئو و برنامه اجرایی یک ساله ارائه می‌شود.

استراتژی در سئو برای چیست؟

از تعریف سئو چیست؛ می‌دانیم سئو سایت (بهینه سازی برای موتورهای جستجو)، نیازمند تولید محتوا، لینکسازی، سئوی تکنیکال است.

هر کدام از این مراحل، پیچیدگیها و مسیرهای مختلفی برای اجرا دارد.

یعنی ممکن است یک سئوکار، تولیدکننده محتوا، کارهای زیادی را انجام دهد تا به هدف سئویی خود برسد.

اما اینجا ممکن است مشکلات زیادی به وجود آید که برخی از آنها عبارتند از:

  1. هزینه بالا برای تولید محتوا
  2. نداشتن برنامه مشخص برای تولید محتوا
  3. هزینه بالا برای لینکسازی و آگهی
  4. نداشتن برنامه مشخص قابل اندازه گیری برای لینکسازی
  5. پیچیده بودن سئوی تکنیکال و بودجه بندی خزش سایت
  6. عدم درک نیت کاربر
  7. تولید محتوای بی هدف

این مسائل، بهره‌وری و راندمان سئو را بسیار پایین میاورد.

داشتن یک استراتژی به ما کمک میکند تا اولا، مشخص کنیم چه کارهایی موثر هست و ثانیا، آن کارها را به چه شکلی اجرا کنیم تا کارآمدتر باشد.

در یک کلام، استراتژی، بهره وری و نرخ بازگشت سرمایه را بالا می‌برد، یعنی با هزینه و زمان کمتر به نتایج بهتری می‌رسیم.

گاهی حتی تدوین سند استراتژی سئو، معادل با نصف کارهای سئو است، یعنی هزینه‌های سئو را نصف می‌کند.

استراتژی سئو چیست؟

سند استراتژی سئو چیست؟

سند استراتژی سئو سایت، یک سری فایل هست که کارهای لازم و نحوه انجام آن کارها برای سئو کردن موضوعاتی مشخص را تعیین میکند.

در سئو کارهای زیادی لازم است تا به اهداف مشخصی برسیم.

بعد از تعیین اهداف کسب و کار و اهداف بازاریابی اینترنتی و از روی آن، اهداف سایت و سئو، می‌توانیم سند استراتژی را آماده کنیم.

سند استراتژی سئوی خوب!

به عنوان استراتژیست سئو و کسی که استراتژی سئو سایت را آماده می‌کند باید بدانیم

“سند استراتژی سئو” باید طوری باشد که وقتی یک سئو کار یا تیم سئو و تولید محتوا آن را تحویل می‌گیرد بتواند از روی آن به سادگی بفهمد که؛

  1. چه صفحاتی را از چه نوعی در سایت بسازد
  2. چه کلماتی را در چه صفحاتی سئو کند
  3. اون صفحات را با چه چیدمان و معماری و المانهای محتوایی بسازد
  4. چه مقالاتی با چه کلماتی و چه جزایر محتوایی تولید کند
  5. چه لینکسازی داخلی بین صفحات و مقالات انجام دهد
  6. از چه سایتهای بیرونی با انتشار چه مقالاتی با چه موضوعاتی به کدام صفحات سایت، لینک سازی کند
  7. این کارها را با چه ترتیبی در طول هفته‌های یک سال اجرا کند (یعنی کارها را با جزئیات و دقت تفکیک هفتگی طوری مشخص کند که سئوکار و تولیدکننده محتوا بداند در هر هفته چه کاری باید انجام شود.)

این می‌شود “سند استراتژی سئو” که در طول اجرای سئو سایت، قابل استناد است.

اگر در این حد و به این شکل نباشد، بهش نمیشه “سند استراتژی سئو” گفت.

حالا که به طور کلی فهمیدیم سند استراتژی سئو چه چیزهایی را مشخص می‌کند بهتر است بدانیم این موارد را در چه قالبی و چه نوع فایلی مشخص میکند یا در واقع خروجی مرحله تدوین استراتژی سئو چیست؟!

چگونه استراتژی سئو آماده کنیم؟

اولین گام در تدوین استراتژی سئو، هدف گذاری هست.

سئو هدفش، در راستای اهداف بازاریابی و اهداف تجاری یک کسب و کار است، بنابراین اولین اقدام، تعیین اهداف کسب و کار است.

هر کسب و کاری، یک مدل بیزینس و یک برنامه بازاریابی دارد که می‌تواند بهترین نقطه شروع برای تدوین سند استراتژی سئو باشد.

مراحل تدوین سند استراتژی سئو

مراحل 7 گانه استراتژی سئو

>>>> توضیحات این بخش به زودی اضافه میشود و مقاله، آپدیت میشود. در صورت نیاز فوری به پاسخ سوالاتتان میتوانید از طریق راههای ارتباطی سایت، با ما تماس بگیرید و یا در بخش کامنتهای این مقاله، سوال خود را بنویسید تا در اسرع وقت، به صورت کامل، پاسخ دهیم <<<<

تحقیق کلمات کلیدی سئو

>>>> توضیحات این بخش به زودی اضافه میشود و مقاله، آپدیت میشود. در صورت نیاز فوری به پاسخ سوالاتتان میتوانید از طریق راههای ارتباطی سایت، با ما تماس بگیرید و یا در بخش کامنتهای این مقاله، سوال خود را بنویسید تا در اسرع وقت، به صورت کامل، پاسخ دهیم <<<<

تحلیل رقبای سئو

>>>> توضیحات این بخش به زودی اضافه میشود و مقاله، آپدیت میشود. در صورت نیاز فوری به پاسخ سوالاتتان میتوانید از طریق راههای ارتباطی سایت، با ما تماس بگیرید و یا در بخش کامنتهای این مقاله، سوال خود را بنویسید تا در اسرع وقت، به صورت کامل، پاسخ دهیم <<<<

ارزشگذاری کلمات کلیدی سئو

>>>> توضیحات این بخش به زودی اضافه میشود و مقاله، آپدیت میشود. در صورت نیاز فوری به پاسخ سوالاتتان میتوانید از طریق راههای ارتباطی سایت، با ما تماس بگیرید و یا در بخش کامنتهای این مقاله، سوال خود را بنویسید تا در اسرع وقت، به صورت کامل، پاسخ دهیم <<<<

ابر مفاهیم کلیدی سئو

>>>> توضیحات این بخش به زودی اضافه میشود و مقاله، آپدیت میشود. در صورت نیاز فوری به پاسخ سوالاتتان میتوانید از طریق راههای ارتباطی سایت، با ما تماس بگیرید و یا در بخش کامنتهای این مقاله، سوال خود را بنویسید تا در اسرع وقت، به صورت کامل، پاسخ دهیم <<<<

پازل محتوا و ساختار درختی

>>>> توضیحات این بخش به زودی اضافه میشود و مقاله، آپدیت میشود. در صورت نیاز فوری به پاسخ سوالاتتان میتوانید از طریق راههای ارتباطی سایت، با ما تماس بگیرید و یا در بخش کامنتهای این مقاله، سوال خود را بنویسید تا در اسرع وقت، به صورت کامل، پاسخ دهیم <<<<

معماری صفحات و وایرفریم

>>>> توضیحات این بخش به زودی اضافه میشود و مقاله، آپدیت میشود. در صورت نیاز فوری به پاسخ سوالاتتان میتوانید از طریق راههای ارتباطی سایت، با ما تماس بگیرید و یا در بخش کامنتهای این مقاله، سوال خود را بنویسید تا در اسرع وقت، به صورت کامل، پاسخ دهیم <<<<

برنامه اجرایی و گانت چارت

>>>> توضیحات این بخش به زودی اضافه میشود و مقاله، آپدیت میشود. در صورت نیاز فوری به پاسخ سوالاتتان میتوانید از طریق راههای ارتباطی سایت، با ما تماس بگیرید و یا در بخش کامنتهای این مقاله، سوال خود را بنویسید تا در اسرع وقت، به صورت کامل، پاسخ دهیم <<<<

خروجی استراتژی سئو

خروجی مرحله تدوین استراتژی سئو چیست؟

خروجی اصلی استراتژی سئو سایت چیست؟

خروجی های اصلی استراتژی سئو عبارتند از:

  • لیست کلمات کلیدی (LSI یا استخراج شده از پیشنهادات گوگل)
  • لیست رقبای سئو و شاخصهای مقایسه آنها و اطلاعات مهم از صفحات فرود و کلمات کلیدی آنها
  • آمار تقریبی از جستجوی ماهانه و سالانه هر عبارات و برآورد ترافیک/بازدید ورودی احتمالی که میتوانند ایجاد کنند
  • کلمات کلیدی استخراج شده به صورت دسته بندی شده در قالب مفاهیم کلیدی بر اساس تشخیص نیت کاربر و ماهیت کلمه
  • پازل محتوا به صورت ساختار درختی که سطح هر صفحه فرود و نوع صفحه را مشخص می‌کند
  • طرحهای اولیه معماری صفحات فرود سایت برای سئوی هر کدام از ابرهای کلمات کلیدی (بر اساس ماهیت صفحه)
  • برنامه اجرایی یک ساله با چک لیست اجرایی گامهای اصلی در 12 ماه

بعد از تدوین استراتژی سئو چه کارهایی باید بکنیم؟

بعد از تدوین استراتژی سئو، کارهای لازم برای سئو مشخص شده و میتوانیم به صورت زیر عمل کنیم:

  • استخدام یک سئوکار یا وبمستر (در صورتی که شما خودتان نمیخواهید کارهای اجرایی را انجام دهید)
  • ارائه فایلها و توضیح استراتژی سئو به وبمستر/سئوکار
  • تعیین سنجه های عملکرد و اندازه گیری پیشرفت سئو (KPI) و گزارش دهی سئو، بر اساس آنها
  • هماهنگ کردن روابط کاری و وظایف اعضای تیم کسب و کار (میتوانید از نقشه هم ترازی تیم استفاده کنید)
  • توافق برای همکاری بر اساس حجم کار و بودجه مالیِ مورد نظر برای سئوی سایت
  • اجرای پروژه طبق برنامه اجرایی سئو (گانت چارت استراتژی سئو)

چالش های نوشتن استراتژی سئو

مهمترین چالش‌ها در تدوین استراتژی سئو چیست؟

  1. تعیین نیت کاربر از روی عبارت جستجو شده
  2. زمان بر بودن استخراج کلمات برای حالتهای مختلف
  3. زمان بر بودن دسته بندی کلمات کلیدی بر اساس نیت کاربر و ماهیت کلمه

 

ابزارهای مورد استفاده در تدوین استراتژی سئو

ابزارهای سئو برای تدوین استراتژی سئو

>>>> توضیحات این بخش به زودی اضافه میشود و مقاله، آپدیت میشود. در صورت نیاز فوری به پاسخ سوالاتتان میتوانید از طریق راههای ارتباطی سایت، با ما تماس بگیرید و یا در بخش کامنتهای این مقاله، سوال خود را بنویسید تا در اسرع وقت، به صورت کامل، پاسخ دهیم <<<<

ابزار مورد استفاده کاربرد مرحله
Google.com ·   استخراج کلمات کلیدی

· درک نیت کاربر

· یافتن رقبا

·  شناخت پاسخ گوگل

· تحقیق کلمات کلیدی
Google Keyword Planner · استخراج کلمات کلیدی

·  استخراج آمار جستجوها

·  تحقیق کلمات کلیدی
Google Search Console · تخمین دقیقتر از آمار جستجوها ·   تحقیق کلمات کلیدی

·  ارزشگذاری کلمات کلیدی

Keywordtool.io · استخراج کلمات کلیدی

·         استخراج آمار جستجوها

·    تحقیق کلمات کلیدی

·   ارزشگذاری کلمات کلیدی

KWfinder.com ·  استخراج کلمات کلیدی

·  تهیه لیست لینکسازی

·   تحقیق کلمات کلیدی

·   آنالیز رقبا

Semrush.com ·  استخراج کلمات کلیدی

· تهیه لیست لینکسازی

·  تحقیق کلمات کلیدی

·  آنالیز رقبا

Moz.com ·  استخراج کلمات کلیدی

·  تهیه لیست لینکسازی

·   تعیین اعتبار دامنه و صفحات

·   تحقیق کلمات کلیدی

·  آنالیز رقبا

Xmind · طراحی پازل محتوایی

·  طراحی ساختار درختی سایت

·  طراحی لینکسازی

·   ساختار درختی سایت
Wireframe.cc طراحی معماری صفحات فرود

· طراحی UX سایت

·   طراحی معماری سایت
Excel ·  گانت چارت تقویم سئو

·  لیست کلمات

· ارزشگذاری کلمات

·  برنامه اجرایی 12 ماهه

پیش نیازها برای تدوین استراتژی سئو

>>>> توضیحات این بخش به زودی اضافه میشود و مقاله، آپدیت میشود. در صورت نیاز فوری به پاسخ سوالاتتان میتوانید از طریق راههای ارتباطی سایت، با ما تماس بگیرید و یا در بخش کامنتهای این مقاله، سوال خود را بنویسید تا در اسرع وقت، به صورت کامل، پاسخ دهیم <<<<

مدل کسب و کار

>>>> توضیحات این بخش به زودی اضافه میشود و مقاله، آپدیت میشود. در صورت نیاز فوری به پاسخ سوالاتتان میتوانید از طریق راههای ارتباطی سایت، با ما تماس بگیرید و یا در بخش کامنتهای این مقاله، سوال خود را بنویسید تا در اسرع وقت، به صورت کامل، پاسخ دهیم <<<<

برنامه بازاریابی کسب و کار

>>>> توضیحات این بخش به زودی اضافه میشود و مقاله، آپدیت میشود. در صورت نیاز فوری به پاسخ سوالاتتان میتوانید از طریق راههای ارتباطی سایت، با ما تماس بگیرید و یا در بخش کامنتهای این مقاله، سوال خود را بنویسید تا در اسرع وقت، به صورت کامل، پاسخ دهیم <<<<

نقشه سفر مشتری

>>>> توضیحات این بخش به زودی اضافه میشود و مقاله، آپدیت میشود. در صورت نیاز فوری به پاسخ سوالاتتان میتوانید از طریق راههای ارتباطی سایت، با ما تماس بگیرید و یا در بخش کامنتهای این مقاله، سوال خود را بنویسید تا در اسرع وقت، به صورت کامل، پاسخ دهیم <<<<

دوره آموزش تدوین استراتژی سئو (غیرحضوری)

در این کارگاه آموزشی روش استاندارد و اصولی برای تدوین استراتژی سئو سایت برای انواع کسب و کارها را یاد می‌گیرید.

این کارگاه حاصل سالها تجربه سئو از دهها وبسایت مختلف و نکاتی تست شده از بهترین اساتید سئوی ایران و دنیا است.

در این کارگاه از استراتژی کسب و کار شروع می‌کنیم تا به استراتژی سئو برسیم و بر اساس اهداف تجاری و بازاریابی یک کسب و کار، سند استراتژی سئو را آماده می‌کنیم.

فایلهای سند استراتژی سئو، راهنمای طراحی سایت و تولید محتوا خواهد بود و بهره‌وری فرآیند سئو را 5 تا 10 برابر افزایش می‌دهد.

در این دوره چه چیز یاد می‌گیرید؟

در دوره آموزش استراتژی سئو، تلاش می کنیم تا با یادگیری عملی و ساده موضوعات مهم، به بینشی از بازار اینترنتی و فعالیت رقبا و فرصتهای طلایی برسید. و مشخص کنید چه کارها و مسیری برای رسیدن به رتبه بالاتر در موضوعات ارزشمند نیاز است. به طور خلاصه در این دوره غیرحضوری یاد میگیرید که …

  • یاد میگیرید باارزشترین کلمات و عبارات کلیدی را برای سئو پیدا کنید
  • یاد میگیرید رقباتون را در سئو پیدا کنید و از نظر سنجه های مهم کسب و کار و بازاریابی بسنجید
  • یاد میگیرید فرصتها و تخمین ورودی سئوی موضوعات مختلف را دربیارید
  • یاد میگیرید بفهمید هدف کاربر از جستجو چیه
  • یاد میگیرید کلمات کلیدی را با ابزارهای مختلف استخراج، لیست و ارزشگذاری کنید
  • یاد میگیرید چجوری وبسایتهای مناسب برای ریپورتاژ در موضوع موردنظرتان را پیدا کنید
  • یاد میگیرید چجوری ساختار بهینه وبسایت را قبل از ایجاد صفحات سایت طراحی کنید.
  • یاد میگیرید چه محتوایی در سایت و در منوها و در صفحات مختلف بذارید
  • یاد میگیرید معماری صفحات لندینگ سایت را طوری طراحی کنید که تجربه کاربری خوبی ایجاد کند
  • یاد میگیرید هر نوع صفحه چه المانهایی داشته باشه و چه المانهایی نداشته باشه!
  • یاد میگیرید چجوری برنامه اجرایی سئو را بچینید

مشاهده دوره و اطلاعات بیشتر  …

مزایای ویژه دوره آموزش استراتژی سئو

ما تلاش کرده ایم این دوره را کامل، گام به گام و کاملا عملی آموزش دهیم. در این دوره با مثالهای عملی از نمونه پروژه های سئو، تدوین استراتژی سئو را یاد خواهید گرفت. مهمترین ویژگیهای دوره استراتژی سئو عبارتست از:

  • دریافت پروژه از ما و کسب درآمد
  • تسلط بر تدوین استراتژی سئو برای کسب و کارهای مختلف
  • امکان کسب درآمد با همکاری با ما
  • دریافت آپدیت‌های دوره
  • اضافه شدن به گروه تلگرامی پرسش و پاسخ برای تعامل با مدرس و شرکت کنندگان این دوره
  • دارای ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی

رویکردهای حرفه‌ای در استراتژی سئو

بزرگان سئو، معمولا به نوآوری ها و روشهایی برای هک سئو و نتیجه گیری چند برابری از سئو دست یافته اند و از آنها در هک رشد کسب و کار اینترنتی استفاده می‌کنند.

در کارگاه تدوین استراتژی سئو 84 برخی از این روشها و استراتژی‌ها، را معرفی می‌کنم تا همانند بازی شطرنج با کمترین حرکات بتوانید، رقبای خود را مات کنید.

چک لیست تدوین استراتژی سئو سایت

 

خدمات تدوین سند استراتژی سئو

 

⁉️ آیا این مطلب براتون مفید بود؟

چگونه از این مقاله آموزشی بهترین استفاده را بکنیم؟

وقتی ما استراتژی سئو را درست یاد می‌گیریم که حداقل بتوانیم به یک نفر آموزش دهیم یا یک پروژه عملی در این موضوع کار کنیم. تازه در این زمان می‌فهمیم که هنوز خودمان در بخشهای زیادی از آن مشکل داریم.

پس تا این موضوعات توی ذهنتان داغه و به فراموشی سپرده نشده، با یک دوست یا همکار، همفکری کنید و به او توضیح دهید و تلاش کنید همین هفته در عمل از آن استفاده کنید.

سوالی داشتید در بخش کامنتِ پایین مقاله بنویسید تا در سریع‌ترین زمان به شکل کامل، پاسخ دهم.

سوالات متداول

آیا تقویم سئو همان تقویم محتوا است؟

تفاوت استراتژی سئو با استراتژی محتوایی چیست؟

آیا تدوین استراتژی سئو برای همه وب سایت‌ها یکسان است؟

از کجا بدانیم استراتژی ما درست است؟

5/5 - (2 امتیاز)
5 1 رای
امتیاز به صفحه

برای دوستان خود بفرستین!

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

به این مطلب امتیاز دهید

5/5 - (2 امتیاز)
5 1 رای
امتیاز به صفحه
اشتراک
اطلاع از
guest

3 دیدگاه‌ها
قدیمی ترین
جدیدترین دارای بیشتری رای
بازخوردهای برخط
دیدن همه کامنت ها
امین
امین
1 year ago

هزینه و زمان ما در سئو مانند آبی در لیوان هست
اگر روی زمین بریزیم پخش میشود و هدر میرود
اگر بخواهیم از نقطه A به نقطه B برسد میتوانیم یک کانال درست کنیم که آب در آن جریان پیدا کند و از نقطه A (وضعیت فعلی) ما را به نقطه B (وضعیت مطلوب) برساند
به این کانالسازی؛ استراتژی سئو گفته میشود که جلوی هدر رفتن منابع را میگیرد و ما را مستقیم به هدف سئو میرساند

سپهر
سپهر
1 year ago

سند هفت بندی استرتژی سئو خیلی عالی بیان شد و مطالب بسیار مهم و ضروری رو بیان کرد. در نگاه اول اینجوری بنظر میرسه که تمرکز سند استراتژی بیشتر روی تولید محتوا و نحوه نوشتن مطالب هست تا کلمات موردنظر ما رو طبق نقشه ای که برای صفحات سایت داریم در جای مناسبش قرار بده. آیا این درسته که هدف اصلیمون توی سند استراتژی سئو روی تولید محتوا هستش؟

جدیدترین مقالات سایت

سبد خرید
3
0
نظر شما بسیار ارزشمند است، کلیک کنید برای نوشتن!x
Scroll to Top

شروع یک ارتباط دوستانه و همکاری بلندمدت

منتظر شنیدن صدای گرم شماییم 👈

09361779010

یا تو واتساپ پیام بفرستین

09361779010

شبکه های اجتماعی ما

اگر مشاوره خواستین، شماره بذارید تماس می‌گیریم

دوره جامع و راهبردی سئو 84

50 ساعت آموزش ویدیویی با پشتیبانی و آپدیت دائمی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه