آگاهی از مطالب گفته شده در این مقاله به تدوین بهترِ استراتژی سئو سایت، کمک میکند.
تمام موارد گفته شده در این مقاله را به صورت عملی، در دوره آموزش استراتژی سئو، به صورت ویدیویی همراه با نمونه پروژه واقعی، آموزش میدهیم.
انواع صفحات فرود
صفحات فرود سایت میتوانند دارای محتوا یا لندینگ بی محتوا باشند. در هر وبسایتی ما صفحات عمومی، آرشیو مادر، زیردسته بندی و دسته بندی فرزند و موراد دیگر را داریم.
در تدوین استراتژی سئو، بر اساس ماهیت مفاهیم محتوایی و نیت کاربر، تعیین میکنیم هر صفحه از سایت از چه نوع لندینگ باشد.
مهمترین المان های صفحات فرود
صفحات سایت بر اساس نوع و ماهیتشان میتوانند المانهای مختلفی داشته باشند که مهمترین المانهای صفحات فرود به شرح زیر است:
- عنوان اصلی
- عنوان دوم
- متن
- دکمه
- دعوت به اقدام یا CTA
- ویدیو
- لیست محصول
- دانلود
- زیردسته بندی
- لیست مقاله
- نظر مشتری
- و موارد دیگری که بر اساس ماهیت و هدف صفحه که در استراتژی سئو مشخص میشود.
انواع اهداف کاربران گوگل
هر کاربری که در گوگل جستجو میکند، انگیزه و نیتی از جستجو دارد که به آن User Intent گفته میشود. اگر هدف کاربر از جستجوی هر عبارت را درک کنیم میتوانیم صفحات فرود بهتری از نظر تجربه کاربری طراحی کنیم.
مهمترین اهداف کاربران از جستجو در گوگل عبارت است از:
- رفتن به جایی
- انجام کاری
- خرید کالا
- دانستن
در دوره آموزش تدوین استراتژی سئو، این موضوع را در پروژه عملی تعیین میکنیم و بر اساس آن نوع صفحه را مشخص میکنیم.
ابزارهای لازم برای طراحی طرح کلی صفحات
ساده ترین ابزار برای طراحی UI یا واسط کاربری یا ظاهر صفحات، قلم و کاغذ است. اما برای کارهای حرفه ای تر با امکان اشتراک گذاری بهتر، میتوانیم از ابزارهای مختلفی همچون موارد زیر استفاده کنیم:
- نرم افزار فتوشاپ
- نرم افزار ایلاستریتور
- سایتهای طراحی وایرفریم
- نرم افزار حرفه ای Adobe XD
- و ابزارهای مشابه دیگر بسته به سلیقه و راحتی.