آنچه در این مقاله میخوانید در تدوین استراتژی سئو بسیار موثر و کارآمد است. پیشنهاد میکنم دقیق بخوانید و اگر سوالی داشتید در بخش نظرات مقاله بپرسید.
مطالب گفته شده در این مقاله را در دوره غیرحضوری آموزش استراتژی سئو به صورت عملی و همراه با مثال واقعی، آموزش میدهیم و پس از ثبت نام در دوره، اگر سوالی بی پاسخ برایتان ماند در گروه تلگرامی ویژه شرکت کنندگان دوره، پاسخ خواهیم داد.
در این مقاله مهمترین بخش های آنالیز رقبا در سئو را معرفی کرده و به شما خواهم گفت کدام ابزار در تحلیل رقبا کاربرد بیشتری دارد؟!
منافعِ آنالیز رقبا در سئو و بازاریابی آنقدر زیاد است که هیچ جوره نمیشه ازش گذشت!
ولی قبلش باید بدونیم یک رقیب سئو چیست؟
1- با تحقیق کلمات کلیدی، شروع میشود
ابزار بررسی کلمات کلیدی
رتبه رقبا در سئو
گوگل سرچ کنسول
کلمات پیشنهادی
2- رقبایتان را پیدا کنید
3- رقبای خود را با سنجه تحلیل کنید
سهم بازار (Market Share)
قدرت لینک (Link Authority)
محبوبیت برند (Brand Popularity)
سرعت سایت (Page Speed)
4- آنالیز گپ کلمات
5- رصد استراتژی SERP Feature رقبا
6- رصد کنید رقبا شما چگونه لینک میگیرند و به کجا
تاکتیک های بالقوه لینک سازی را پیدا کنید
7- در نهایت، عبارت های بسیار مهم را مقایسه کنید
استراتژی خود را بسازید
کدام ابزار در تحلیل رقبا کاربرد بیشتری دارد؟
مواردی که برای آنالیز رقبا در سئو گفتیم نیاز به ابزار سئوی مناسبی دارد که بتوانیم اطلاعات دقیقی از رقبای سئوی خود به دست آوریم.
در اینجا میخواهم پاسخ این سوال را بدهم که کدام ابزار در تحلیل رقبا کاربرد بیشتری دارد و چرا؟
سه ابزار سئوی کاربردی عبارتند از Alexa, Ahrefs, Mangools.
ابزار سئوی الکسا Alexa
الکسا قابلیتهای فراوانی برای تحلیل سئو، کلمات کلیدی و تحلیل رقبا در سئو دارد. یکی از ابزارهای عالی الکسا که در ابزارهای دیگر، مشابهش کمتر دیده میشود ابزار Audience Overlap یا مخاطبین مشترک است.
ابزار Audience Overlap بر اساس نوع مخاطبین جستجوها، سایتهای مشابه وب سایت شما را دسته بندی میکند و شما میتوانید اطلاعات زیادی از سایتهای رقبا استخراج کنید.
در مقاله ای جدا در مورد معرفی و آموزش ابزار Alexa صحبت میکنم.
ابزار سئوی الکسا Ahrefs
ابزار سئوی Ahrefs بهترین امکان را در شناسایی لینکسازی های وب سایتهای رقبا ارائه میکند. با ابزار Ahrefs میتوانیم به راحتی، گزارش حرفه ای از لینک سازی رقبا را استخراج کنیم و با شبیه سازی آنها، سئوی بیرونی یا off-page seo سایتمان را بهبود دهیم.
در مقاله ای جدا در مورد معرفی و آموزش ابزار Ahrefs صحبت میکنم.
ابزار سئوی الکسا Mangools
ابزار محبوب منگولز نیز قابلیتهای کلیدی جالبی دارد که یکی از آنها بخش SERP Analysis است که برای کلمات کلیدی ارزشمند سئو، سایتهای نشان داده شده در صفحه نتایج گوگل را نشان داده و اطلاعات مهمی از هر یک رقبا را ارائه میکند که در تحلیل سئوی رقبا، بسیار مفید و ارزشمند است.
در مقاله ای جدا در مورد معرفی و آموزش ابزار Mangools صحبت میکنم.
نتیجه گیری
همانطور که می بینید با تحلیل رقبای بازار، اطلاعات بسیاری را بررسی میکنید. وقت کافی صرف کردن برای هر گزینه گفته شده منافع بسیاری در رساندن شما به یک جایگاه خوب دارد که میتواند شما را رهبر بازی کند تا رقبا را از هم بدرید.
منبع برای مطالعه بیشتر: advancedwebranking